فیلم | امیرعبداللهیان: آرزوهای صهیونیستی ـ آمریکایی هیچ‌گاه در فلسطین محقق نمی‌شود
کد خبر: 3900402
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲

فیلم | امیرعبداللهیان: آرزوهای صهیونیستی ـ آمریکایی هیچ‌گاه در فلسطین محقق نمی‌شود

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس با تشریح دلایل اهمیت روز جهانی قدس امسال، به ویژه به خاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا، گفت: هیچ کس اجازه نخواهد داد که ایده‌ها و آرزوهای صهیونیستی و آمریکایی مانند طرح معامله قرن برای غصب سرزمین‌های اشغال‌شده به نتیجه برسد.

حسین امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس و دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، در پیامی تصویری به ایکنا، ضمن تشریح دلایل اهمیت روز جهانی قدس امسال، بر بی‌نتیجه بودن اقدامات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای پیشبرد طرح معامله قرن در سایه فضای کرونایی حاکم بر منطقه و جهان تأکید کرد.

متن سخنان امیرعبداللهیان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله فلسطین و قدس از چند جهت برای ما حائز اهمیت است؛ اول بعد آرمانی و اعتقادی مسئله قدس است. به هر حال مسجدالاقصی مکان بسیار مقدسی است که هم در قرآن به آن پرداخته شده و هم داستان معراج پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را در این رابطه داریم. اما نکته مهم این است به دلیل اینکه مسجدالاقصی و قدس به اعتقادات مسلمانان و آرمان‌های مسلمین گره خورده، قداست و ارزش معنوی خاصی برای ما دارد و اقداماتی که صهیونیست‌ها برای تغییر هویت دینی، ارزشی و الهی و یهودی‌سازی مسجدالاقصی انجام می‌دهند موضوعی است که هم در دین اسلام و هم مسیحیت حساسیت برانگیز است. لذا از این منظر ما برای آزادسازی قبله اول مسلمین، آرمان‌ها و اعتقادهای خودمان را داریم و در این رابطه مواضع سیاسی و اقدامات جهادی را خیلی از کشورهای اسلامی دنبال می‌کنند.

به لحاظ سیاسی باز ما وظیفه داریم که از مسلمانان و انسان‌‌های مظلوم دفاع بکنیم. اتفاق عجیبی در مورد فلسطین رخ داده و آن اینکه بیش از 70 سال پیش یک جمعیت بزرگی را از سرزمین‌شان، از خاک‌شان و از خانه و زندگی‌شان بیرون کردند یا کشتند و تار و مار کردند و صهیونیست‌ها جماعت جدیدی را در فلسطین جایگزین آنها کردند.

ما امسال در آستانه روز قدس شاهد چند اتفاق مهم هستیم؛ اولین اتفاق مهم اینکه جهان درگیر ویروس کرونا است. لذا مدل جدیدی از ابراز خشم و تنفر از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین را باید در بین کشورهای اسلامی در درجه اول و در سطح افکار عمومی جهان شاهد باشیم. در هر یک از کشورها، جمعیت‌های حامی فلسطین و تشکل‌های دانشجویی در داخل ایران و خارج از ایران برنامه‌های خاص خودشان را دارند و اعلام کردند.

نکته مهم دوم این است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها طرحی را به نام معامله قرن اعلام کردند و اینها خیلی علاقه‌مند بودند که در فضای استفاده از شیوع ویروس کرونا اقدام به تصرف بخش‌های مهمی از کرانه باختری بکنند؛ مناطقی که صهیونیست‌ها در سایه این ویروس و فضای بی‌نظمی و مشکلاتی که در جهان و منطقه به وجود آمده برای اشغال هدف‌گذاری کردند، مناطقی سرشار از منابع آب و زمین‌های حاصل‌خیز است و حتی گفته می‌شود منابع نفت و گاز را آنجا در اختیار دارند.

آقای ترامپ هم اقدامات گستاخانه‌ای را انجام داده که این اقدامات برای خبری شدن و در قاب دوربین خبرنگاران شاید خبرساز بوده، اما واقعیت این است که هیچ کس اجازه نخواهد داد که ایده‌ها و آرزوهای صهیونیستی و آمریکایی برای غصب سرزمین‌های اشغال‌شده بخواهد تثبیت شود و به نتیجه برسد.

قطعاً مقاومت هم با نگاه آرمانی، هم با نگاه سیاسی و هم با نگاه قرآنی و با نگاه به مردم مظلوم فلسطین گام‌های بزرگی برخواهد داشت و ما هم با صدای بلند اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران علیرغم تهدیدهای شدید آمریکا با قدرت، با قوت و با توان بالا به حمایت خودش از فلسطین تا آزادسازی همه بخش‌های اشغال شده فلسطینی و به ویژه مسجدالاقصی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha